2015-12-03_1449138581

Two cycling cities

May 13, 2019 Rob van der Bijl

Policymakers are interested to increase the share of cycling and walking for a wider range of trips. Some cities successfully incorporate cycling as a mode of transport while others do not. What makes the difference? […]

UG-Tymen_Vererfven-titlepic

Duurzaam fietsbeleid

March 11, 2019 Rob van der Bijl

Hoe kunnen de maatschappelijke voordelen van fietsen beter geïntegreerd worden in een stedelijk planningsproces? Het project geeft aan hoe een kaartbeeld kan gebruikt worden om fietsen in de stad te faciliteren en binnen de dimensies van duurzame mobiliteit te kaderen. […]

Omslag

Realisatieplan Fiets 2016-2020

November 29, 2017 Arjen Klinkenberg

Een goede bereikbaarheid is één van de belangrijke vestigingsfactoren en daarom voor de provincie belangrijk om daar in te investeren. Hierbinnen ook de fiets als volwaardige modaliteit, voor korte afstanden en met de elektrische fiets zelfs afstanden tot circa 15 kilometer, kan de fiets een goed alternatief zijn voor de auto en OV. […]

Omslag

Masterthesis: Een recept voor fietssnelroutes

November 29, 2017 Arjen Klinkenberg

Ik verbaasde me over de vele ingrepen op het gebied van fietsinfrastructuur. Zo kende ik in Nijmegen de ‘fietssnelweg’ naar de universiteit al, maar het bleek dat dit soort fietspaden steeds vaker werden aangelegd. Een actuele interessante ontwikkeling gezien de positie van de fiets t.o.v. andere vervoersmiddelen. […]

Omslag

Van A naar F

November 29, 2017 Arjen Klinkenberg

De fietssnelweg is een nieuwe seperate fietsinfrastructuur voor de snelle verplaatsing van herkomst naar bestemming. Wat is de verkeerskundige, ruimtelijke en maatschappelijke betekenis van dit nieuwe type weg in het gehele mobiliteitsnetwerk? […]

Omslag

Implementatieplan Blue-bike

November 28, 2017 Arjen Klinkenberg

Op dit moment zijn er 46 locaties in Vlaanderen waar Blue-bikes kunnen worden geleend, de blauwgekleurde deelfietsen die grotendeels gestald zijn bij stations. De NV Blue-mobility voerde in 2015 een studie uit naar succesfactoren die het succes bepalen van een Blue -bikelocatie en hieruit werd een tool ontwikkeld die het mogelijk maakt om het potentieel van een nieuwe locatie te bepalen. […]

Omslag

FOUNTAIN

November 24, 2017 Arjen Klinkenberg

FOUNTAIN is hét beleidsondersteunende instrument van TNO voor het ontwerpen en verkennen van interventies die het gedrag van reizigers beïnvloeden. […]

Bikeprint

Bikeprint

November 23, 2017 Arjen Klinkenberg

Bike PRINT is geïnitieerd met een focus op de ontwikkeling van toegepaste wetenschappelijke kennis op het gebied van duurzame mobiliteit door de Academie voor Stedenbouw, Logistiek en Mobiliteit. Het is oorspronkelijk ontstaan als een demonstratieproject binnen het InterRegIVb project NISTO, waardoor directe samenwerking met de provincie Vlaams-Brabant mogelijk gemaakt is als mede bedenker en mede initiator van de Bike PRINT. […]

1 2